Образовни стандарди

КАТАЛОГ  ЗНАЊА  КОЈЕ УЧЕНИЦИ ТРЕБА ДА ПОСЕДУЈУ,

ПО ТЕМАМА,

 У СКЛАДУ СА ОБРАЗОВНИМ СТАНДАРДИМА

1.     СКУПОВИ

Основни ниво

  • Читају елементе задатих скупова
  • Раде четири основне рачунске операције на скупу N (природних бројева) и скупу N0 (природних бројева са нулом)

Средњи ниво

  • Умеју да формирају и графички прикажу скупове, знају урадити унију и пресек два скупа
  • Раде четири основне рачунске операције на скупу N (природних бројева) и скупу N0 (природних бројева са нулом) са вишечланим изразима

Напредни ниво

  • Умеју да формирају и графички приказују скупове и њихове подскупове
  • Изводе скуповне операције и правилно употребљавају одговарајуће ознаке
  • Схватају смисао речи „и“, „или“, „не“, „сваки“, „неки“
  • Одредe вредност сложенијег бројевног израза
  • Користe бројеве и бројевне изразе у реалним ситуацијама

2.     ОСНОВНИ ГЕОМЕТРИЈСКИ ОБЈЕКТИ

Основни ниво

  • Распознају геометријске објекте (права, паралелне и нормалне праве,  дуж, полуправа, раван, кружница, круг, угао и др.)

Средњи ниво

  • Цртају геометријске објекте (права, паралелне и нормалне праве,  дуж, полуправа, раван, кружница, круг, угао и др.)

Напредни ниво

  • Цртају и конструишу, по потреби, геометријске објекте (права, дуж, полуправа, раван, кружница, круг, угао и др.)

3.     УГАО

Основни ниво

  • Користе одговарајуће јединице за мерење дужине, површине, запремине, масе, времена и углова али и знају да измере дужину дужи лењиром,  величину угла угломером

Средњи ниво

  • Одређују суплементне и комплементне углове, упоредне и унакрсне углове и рачунају са њима ако су изражени у целим степенима

Напредни ниво

  • Рачунају са угловима укључујући и претварање угаоних мера
  • Познају углове уз трансверзалу паралелних правих, углове с паралелним крацима и њихова својства, такође  умеју да цртају праву паралелну датој правој

4.     ДЕЉИВОСТ БРОЈЕВА

Основни ниво

  • Знају  да деле са остатком једноцифреним бројем и знају када је један број бељив другим

Средњи ниво

  • Знају шта је дељеник, делилац и количник
  • Познају правила дељивости, знају такође који су прости, а који сложени бројеви
  • Користе бројеве и бројевне изразе у једноставнијим реалним ситуацијама

Напредни ниво

  • Познају  дељивост  природних  бројева  и основна  правила дељивости и оперише са појмом дељивости у проблемским ситуацијама
  • Умеју да одређују најмањи заједнички садржалац и највећи заједнички делилац као и да их примене на текстуалне задатке

5.     РАЗЛОМЦИ (ПРВИ ДЕО)

Основни ниво

  • Умеју да запишу разломке на разне начине али и да преведу децимални запис броја у разломак и обрнуто
  • Упореде по величини бројеве истог записа, помажући се сликом кад је то потребно
  • Умеју да раде основне рачунске операције са разломцима истих именилаца

Средњи ниво

  • Схватају појам разломка и умеју да га запишу у различитим облицима, да га прошире, скрате и упореде
  • Користе бројеве и бројевне изразе у једноставнијим реалним ситуацијама

Напредни ниво

  • Схватају појам разломка, умеју да га записују на разне начине и врше прелаз с једног начина на други али и да рачунају сложеније бројевне изразе са њима
  • Умеју да упоређују разломке и да их представљају на бројевној правој
  • Имају довољну увежбаност у извођењу основних рачунских операција с разломцима (у оба записа)
  • Могу да читају, састављају и рачунају једноставније бројевне изразе и да их користе у реалним ситуацијама

6.     ОСНА СИМЕТРИЈА

Основни ниво

  • Конструишу  симетралу  дужи  и симетралу  угла

Средњи ниво

  • Конструишу  симетралу дужи и симетралу угла, конструишу  симетричне тачке, једноставније симетричне фигуре у односу на дату праву

Напредни ниво

  • Познају осну симетрију и њена својства, а умеју да конструишу и симетрале дужи, симетрале угла, конструишу  симетричне тачке, симетричне фигуре у односу на дату праву као и нормале на дату праву кроз дату тачку.

7.     РАЗЛОМЦИ (ДРУГИ ДЕО)

Основни ниво

  • Решавају једноставне једначине у скуповима N , N0 и  Q+
  • Претварају веће јединице дужине, масе и времена у мање, заокругљују величине исказане датом мером
  • Користе различите апоене новца

Средњи ниво

  • Решавају мање сложене једначине у скуповима N , N0 и  Q+
  • Претварају веће јединице дужине, масе и времена у мање и обрнуто, заокругљују величине исказане датом мером
  • Упоређују величине(дужину и масу) изражене различитим мерним јединицама
  • Знају израчунати аритметичку средину бројева

Напредни ниво

  • Умеју да решавају  једначине и неједначине с разломцима
  • По потреби претварају и друге јединице мере, рачунајући са њима
  • Знају израчунати аритметичку средину бројева
  • Знају шта је размера и умеју да је примене
  • Увиђају математички садржај у текстуалним задацима и изражавају га математичким језиком
коментари
  1. Mislim da je ovo veoma dobra ideja!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s